Sobota, 27 Kwiecień 2024

Ekologiczny Konin - rozwój i promocja niskoemisyjnego transportu miejskiego

27.04.2024, 02:34
fot. Miasto Konin
fot. Miasto Konin

Projekt realizowany był w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego 2014-2020 Oś Priorytetowa nr III. „Energia” działanie 3.3: „Wspieranie strategii niskoemisyjnych w tym mobilność miejska” poddziałanie 3.3.1 „Inwestycje w obszarze transportu miejskiego”, finansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego

Okres realizacji: od 19.11.2015 do 31.07.2020

Wartość całkowita: 30 827 181,17 zł,

w tym dofinansowanie 21 270 363,31 zł i wkład własny 9 556 817,86 zł

CELEM PROJEKTU było zwiększenie wykorzystania transportu publicznego i rowerowego w Koninie, służące ograniczeniu emisji komunikacyjnej. Konieczność realizacji projektu uwarunkowana była wieloma przyczynami, przede wszystkim jednak, wynikała z potrzeby poprawy jakości i wydajności przyjaznego dla środowiska transportu miejskiego oraz integracji różnych form transportu. Tym samym realizacja projektu miała na celu stworzenie w Koninie sprawnego i bezpiecznego systemu publicznego transportu zbiorowego, o wysokiej jakości świadczonych usług, spełniającego standardy UE w zakresie ochrony środowiska. Projekt został zrealizowany przez Miejski Zakład Komunikacji Sp. z o.o. w Koninie, Zarząd Dróg Miejskich w Koninie i Miasto Konin.

Miasto Konin

EFEKTY PROJEKTU: 

Zakup 12 autobusów w tym 6 hybrydowych i 6 elektrycznych, zakup i montaż 9 wiat przystankowych wraz z oświetleniem OZE i z łącznie 46 stanowiskami postojowymi dla rowerów, przebudowa ciągów pieszych na ciągi pieszo-rowerowe wzdłuż ulic M. Kolbego oraz Poznańskiej, zakup 3 szt. ładowarek wolnostojących do ładowania autobusów, zakup i instalacja aplikacji do zarządzania flotą pojazdów oraz systemu informacyjnego tablic wraz z systemem dyspozytorskim.

Spadek emisji gazów cieplarnianych: 737,48 ton ekwiwalentu CO2/rok.

Miasto Konin

OPIS WPŁYWU INWESTYCJI NA LOKALNĄ SPOŁECZNOŚĆ

  1. Dostosowano miejską komunikację publiczną do potrzeb mieszkańców, w tym osób ze szczególnymi potrzebami.
  2. Poprawiono komfort podróży użytkowników miejskiego transportu publicznego.
  3. Poprawiono standard obsługi pasażerów.
  4. Poprawiono bezpieczeństwo w czasie podróży zarówno korzystających z miejskiej komunikacji publicznej jak i innych uczestników ruchu.
  5. Stworzono obiekty typu BIKE&RIDE, które znacząco wpłynęły na miasto sprawiając, że Konin stał się miastem przyjaznym pieszym i rowerzystom, a także wypromowano transport zbiorowy.
  6. Atrakcyjna i rozwinięta infrastruktura zrealizowana w ramach projektu Ekologiczny Konin zmniejsza potrzebę korzystania z samochodów osobowych – co m.in. pozytywnie wpływa na miasto poprzez zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych.
  7. Poprzez zakup nowoczesnych, niskoemisyjnych autobusów (6 hybrydowych i 6 elektrycznych) ograniczono zanieczyszczenie powietrza.

PLIKI COOKIES

Ta strona korzysta z plików cookie. Sprawdź naszą politykę prywatności, żeby dowiedzieć się więcej.