Poniedziałek, 25 Listopad 2024

Nowy przystanek Pabianice Północne ma być gotowy w czwartym kwartale

03.08.2023, 12:36 Aktualizuj: 03.08.2023, 12:39
Na budowie nowego przystanku kolejowego Pabianice Północne powstała konstrukcja pierwszego z dwóch peronów; fot. PKP PLK
Na budowie nowego przystanku kolejowego Pabianice Północne powstała konstrukcja pierwszego z dwóch peronów; fot. PKP PLK

Na budowie nowego przystanku kolejowego Pabianice Północne powstała konstrukcja pierwszego z dwóch peronów - poinformowały PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Inwestycja - dofinansowana ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020 - ma być zakończona w IV kwartale br.

„Na budowie nowego przystanku kolejowego Pabianice Północne powstała konstrukcja pierwszego z dwóch peronów. Dzięki inwestycji dla mieszkańców Pabianic zwiększy się komfort podróży w kierunku Łodzi i Sieradza. Wartość prac wynosi ok. 14 mln zł. Zadanie współfinansowane ze środków RPO woj. łódzkiego. Jego zakończenie nastąpi w IV kwartale 2023 roku” - poinformował w komunikacie Rafał Wilgusiak z zespołu prasowego PKP PLK.

W Pabianicach przy przejeździe kolejowo-drogowym na ul. Lutomierskiej PLK SA wybudowały konstrukcję pierwszego peronu, który zapewni obsługę podróżnych w stronę Zduńskiej Woli, Łasku i Sieradza. Przy wzmocnionym nasypie ustawiono ścianki peronowe. Układane są płyty peronowe z antypoślizgową nawierzchnią. Równocześnie kontynuowane są prace związane z budową drugiego peronu przy sąsiednim torze. Z obu stron linii kolejowej wyrównywany jest teren i zabezpieczane są nasypy.

Oba perony wyposażone będą w ławki, wiaty, informację pasażerską i oświetlenie. Osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się dostęp do pociągów zapewnią pochylnie. Zaplanowano też miejsca parkingowe oraz wiatę rowerową.

Projekt, w ramach którego powstaje przystanek Pabianice Północne, obejmuje również budowę nowej infrastruktury pasażerskiej na stacji Zduńska Wola, która sprawi, że dworzec stanie się bardziej funkcjonalny. W projekcie znalazł się m.in. nowy układ kas biletowych oraz połączenie poczekalni z częścią komercyjną, nowe toalety i podłączenie budynku do miejskiej sieci cieplnej. Na placu przed dworcem będą nowe jezdnie i chodniki, stanowiska dla autobusów, miejsca parkingowe oraz stojaki dla rowerów.

W ramach projektu „Budowa zintegrowanych węzłów multimodalnych wraz z budową i przebudową przystanków kolejowych na terenie województwa łódzkiego” powstały również nowe kładki nad torami w Strykowie i Głownie na linii między Łodzią a Łowiczem. Jego wartość - wraz ze współfinansowaniem ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020 - to ok. 50 mln zł.

agm/ mam/

PLIKI COOKIES

Ta strona korzysta z plików cookie. Sprawdź naszą politykę prywatności, żeby dowiedzieć się więcej.