Modernizacja starego mostu kolejowego w Przemyślu wraz z dofinansowaniem z funduszy UE będzie kosztować w sumie 60 mln zł - ma poprawić bezpieczeństwo oraz usprawnić podróże pociągiem. O postępie prac związanych z przebudową tego obiektu poinformował we wtorek wicemarszałek Podkarpacia Piotr Pilch.
Zmodernizowany przemyski most kolejowy ma kosztować ponad 60 mln zł. Jego inwestorem jest spółka PKP Polskie Linie Kolejowe, a zadanie jest współfinansowane z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, w ramach projektu: „Poprawa stanu technicznego obiektów inżynieryjnych, etap II”.
„Powstanie nowego mostu kolejowego w Przemyślu usprawni transport kolejowy nie tylko w ruchu regionalnym, czy krajowym, ale również w międzynarodowym. Podróżowanie stanie się szybsze i sprawniejsze. Przebudowane zostaną również drogi pod mostem, co usprawni ruch w mieście i wyeliminuje korkowanie się ulic w tym obszarze” – powiedział wicemarszałek Pilch.
Stalowy most kolejowy będzie miał długość prawie 200 m i konstrukcję, która ma łączyć funkcję komunikacyjną z funkcją rekreacyjną i muzealną. Przęsła starego mostu kolejowego mają zostać rozsunięte, a trzy z nich zaadaptowane na ścieżkę pieszo-rowerową, która połączy dwie części Przemyśla. Pozostałe przęsła mają stać się częścią wystawy plenerowej Muzeum Narodowego Ziemi Przemyskiej.
Historia przemyskiego mostu sięga 1860 roku - czasów budowy linii kolejowej łączącej Wiedeń ze Lwowem. Dzisiejsza konstrukcja pochodzi z 1891 roku, a w latach 1939 – 1941 znalazła się na granicy między III Rzeszą, a ZSRR.