Przebieg kampanii wyborczej nie wpłynął na decyzję o udziale w eurowyborach – wynika z internetowej ankiety EuroPAP News.
Zdecydowana większość (83 proc.) uczestników sondy zetknęła się z jakąś kampanią zachęcającą do udziału w niedzielnym głosowaniu. Niemal trzy czwarte ankietowanych uważa, że takie akcje propagujące udział w wyborach są potrzebne. Jednakże tylko 7 proc. internautów ocenia, że kampania wpłynęła na ich decyzję o pójściu do urny.
W ankiecie PAP pojawiły się także pytania o ocenę kampanii prowadzonej przez komitety wyborcze. Okazuje się, że dwie trzecie badanych (61 proc.) nie ogląda spotów wyborczych przygotowanych przez komitety; obejrzało je 36 proc. respondentów.
Na pytanie, czy przebieg kampanii wyborczej wpłynął na Pani/Pana decyzję o udziale w eurowyborach, pozytywnie odpowiedziało 19 proc.; ośmioro na dziesięcioro badanych (79 proc.) nie odnotowało takiego wpływu. Przebieg kampanii wyborczej raczej nie kształtował też preferencji wyborczych (16 proc. tak, 82 proc. nie).
W ankiecie, która trwała od 20 do 24 maja, wzięło udział blisko dwieście osób.
aba/