Poniedziałek, 25 Listopad 2024

Ponad 75 mln odsłon wyborczego spotu Parlamentu Europejskiego

05.05.2019, 16:20 Aktualizuj: 06.05.2019, 14:51
Fot. Parlament Europejski
Fot. Parlament Europejski

Film "Wybierz swoją przyszłość", będący częścią przedwyborczej kampanii informacyjnej Parlamentu Europejskiego, obejrzano już ponad 75 mln razy.

Jak podkreślają służby prasowe PE, taka liczba odsłon to "bezprecedensowy" wynik dla kampanii instytucjonalnej.

Spot PE miał swoją premierę 25 kwietnia. Ten krótki film, odwołujący się do poczucia wspólnoty Europejczyków opatrzony jest napisami we wszystkich 24 językach urzędowych UE, a także w innych językach używanych w UE oraz w pięciu głównych językach świata (arabskim, chińskim, rosyjskim, hindi i tureckim). Został on również wyprodukowany w 31 językach migowych oraz w międzynarodowym języku migowym, przy wsparciu Europejskiej Unii Niesłyszących (EUD).

Reżyserem filmu jest Frédéric Planchon; spot - jak opisują to sami twórcy - "dokumentuje intensywne, piękne i kruche chwile, kiedy dzieci przybywają na ten świat w całej Europie i ma nas skłonić do refleksji nad tym, dlaczego głosujemy". 

"Wszystkie narodziny przedstawione w filmie są prawdziwym materiałem dokumentalnym. Jako jeden z głównych elementów kampanii wyborczej do Parlamentu Europejskiego w 2019 roku, film ma na celu uświadomienie Europejczykom ich wspólnych wartości, emocji i odpowiedzialności" - wskazują służby prasowe PE. 

Obrazowi towarzyszą słowa narratorki: "Każdy z nas może zostawić ślad, ale razem możemy coś zmienić".

Oprócz filmowego spotu, kampania Parlamentu Europejskiego obejmuje również platformę thistimevoting.eu, której celem jest zaangażowanie ludzi w wybory do Parlamentu Europejskiego. Dotychczas wpisało się na niej ponad 270 tys. osób.

Wybory do Parlamentu Europejskiego odbędą się we wszystkich krajach UE między 23, a 26 maja.

js/

PLIKI COOKIES

Ta strona korzysta z plików cookie. Sprawdź naszą politykę prywatności, żeby dowiedzieć się więcej.