Piątek, 18 Październik 2024

Ponad 500 ekranów w 70 miastach w Polsce przypomina o wyborach do PE 9 czerwca

02.06.2024, 10:23 Aktualizuj: 06.06.2024, 11:53
Przewodnicząca PE Roberta Metsola na tle jednego z czterech odrzutowców pomalowanych w kampanijne hasła;  fot. © European Union 2024 - Source : EP
Przewodnicząca PE Roberta Metsola na tle jednego z czterech odrzutowców pomalowanych w kampanijne hasła; fot. © European Union 2024 - Source : EP

W 70 miastach, 165 lokalizacjach, na 527 ekranach w całej Polsce wyświetlane będą komunikaty i spot profrekwencyjny przygotowany przez Parlament Europejski, namawiające obywateli do głosowania w wyborach europejskich, które odbędą się 9 czerwca.

Jak podał PE, komunikat będzie wyświetlany m.in. na budynku Hotelu Mariott w Warszawie, Dworcu Centralnym w Katowicach, Rynku Manufaktury w Łodzi, Dworcu Głównym w Poznaniu i Hanza Tower w Szczecinie. Ponadto spoty można będzie obejrzeć na wszystkich dworcach kolejowych, niektórych lotniskach, galeriach handlowych i siłowniach.

W przyszłym tygodniu między 6 a 9 czerwca 2024 roku ponad 370 milionów uprawnionych do głosowania obywateli w 27 państwach członkowskich UE może oddać swój głos, aby wybrać 720 posłów i posłanek do Parlamentu Europejskiego.

Ponieważ wybory europejskie są już za kilka dni, w UE wzrasta ilość inicjatyw, dzięki którym można się dowiedzieć o znaczeniu głosowania.

Przykładowo, Parlament Europejski i FC Bayern Monachium połączyły siły, aby wezwać fanów do głosowania w nadchodzących wyborach, dołączając do zawodniczek z Ligi Mistrzów UEFA, które wystąpiły z tym samym przesłaniem.

#WeVoteForEurope to kampania zainicjowana przez YOUROPE e.V.i realizowana wspólnie z European Festivals Association (EFA)- dwiema najważniejszymi organizacjami reprezentującymi europejskie festiwale. Wspólnie dążą do zaangażowania odbiorców, aby skorzystali z przysługującego im prawa i głosowania w wyborach europejskich.

Spot Parlamentu Europejskiego był też emitowany na sześciu włoskich stadionach dzięki współpracy z piłkarską włoską ligą.

Biuro PE w Grecji i gmina Ateny wspólnie zorganizowały 28 maja bingo dla wolontariuszy i seniorów. Uczestnicy mieli okazję sprawdzić swoją wiedzę na temat UE i wygrać upominki.

W Słowenii PE współpracował z gospodarzami sobotniego wieczornego programu RTVSLO nad trzema teledyskami promującymi wybory europejskie.

Inna inicjatywa to projekt bułgarskiego chóru "Tajemnica Bułgarskich Głosów", który wraz z innymi organizacjami nakręcił kilka filmów na temat niskiej frekwencji. Jedna trzecia śpiewaków zaczyna śpiewać, a cały chór dołącza później, aby podkreślić różnicę, na którą wpływa uczestnictwo.

luo/ mam/

ep
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach programu dotacji Parlamentu Europejskiego w dziedzinie komunikacji. Parlament Europejski nie uczestniczył w przygotowaniu materiałów; podane informacje nie są dla niego wiążące i nie ponosi on żadnej odpowiedzialności za informacje i stanowiska wyrażone w ramach projektu, za które zgodnie z mającymi zastosowanie przepisami odpowiedzialni są wyłącznie autorzy, osoby udzielające wywiadów, wydawcy i nadawcy programu. Parlament Europejski nie może być również pociągany do odpowiedzialności za pośrednie lub bezpośrednie szkody mogące wynikać z realizacji projektu.

PLIKI COOKIES

Ta strona korzysta z plików cookie. Sprawdź naszą politykę prywatności, żeby dowiedzieć się więcej.