„All you need is vote” – to hasło konkursu Polskiej Agencji Prasowej na najciekawsze prace mobilizujące do głosowania w wyborach do Parlamentu Europejskiego. Do wygrania jest w sumie 13 tysięcy złotych.
„Jako agencja, która od ponad 100 lat relacjonuje najważniejsze wydarzenia w kraju i za granicą, chcielibyśmy przyczynić się do popularyzacji wiedzy na temat zbliżających się wyborów do Parlamentu Europejskiego oraz ich znaczenia dla obywateli Unii, którymi jesteśmy od 2004 r.” – mówi Wojciech Surmacz, prezes Polskiej Agencji Prasowej. „Aby w ten demokratyczny proces włączyć ludzi młodych, uruchamiamy konkurs na najlepszą pracę zachęcającą do głosowania w eurowyborach dla uczniów szkół ponadpodstawowych i ponadgimnazjalnych” – dodaje.
Prace konkursowe mogą mieć formę wypowiedzi pisemnej, prezentacji, fotoreportażu wraz z komentarzem lub filmu, przy czym nie może on być dłuższy niż 10 minut. W przypadku filmu dopuszczalna jest praca zespołowa – grupy znajomych, koła zainteresowań czy klasy.
W maju pięcioosobowe jury wyłoni spośród zgłoszonych trzy najlepsze prace. Zwycięzca otrzyma 7000 zł, laureat drugiego miejsca - 4000 zł, a trzeciego - 2000 zł.
Na prace czekamy do 30 kwietnia 2019 r.
Regulamin konkursu dostępny jest na stronie www.europarlament.pap.pl. W razie pytań jesteśmy do dyspozycji pod adresem europarlament@pap.pl.
Konkurs realizowany jest w ramach projektu „Parlament Europejski 2019” współfinansowanego z programu dotacji Parlamentu Europejskiego w dziedzinie komunikacji.