Poniedziałek, 25 Listopad 2024

Zachęć do głosowania - wygraj hulajnogę

13.05.2019, 13:45 Aktualizuj: 13.05.2019, 13:48
© European Union 2019 - Source: EP / Vincent Van Doornick
© European Union 2019 - Source: EP / Vincent Van Doornick

Urząd Marszałkowski województwa kujawsko-pomorskiego mobilizuje mieszkańców regionu do udziału w wyborach europejskich - w ogłoszonym w tym celu konkursie wygraną może być podniesienie frekwencji wyborczej i ...elektryczna hulajnoga.

Zadaniem uczestników konkursu jest nakręcenie krótkiego filmu (może być komórką) pod hasłem "Głosuję 26 maja, bo …".

"Konkurs jest oczywiście zabawą, ale organizujemy go ze szczególnego powodu. Także od nas zależy kształt Unii Europejskiej, a także to, na ile Bruksela zechce spełniać nasze oczekiwania i odpowiadać na aktualne i przyszłe wyzwania tak, jakbyśmy chcieli. Warunkiem jest liczna frekwencja przy urnach" – podkreśla marszałek Piotr Całbecki.

Nagrodami w konkursie są elektryczne hulajnogi, a partnerem inicjatywy urzędu marszałkowskiego są lokalne media, do których należy nadsyłać prace konkursowe. W konkursie mogą wziąć udział wszyscy mieszkańcy województwa kujawsko-pomorskiego (niezależnie od zameldowania na pobyt stały lub czasowy).

Nagrania można nadsyłać do 15 maja, ogłoszenie listy zwycięzców - 24 maja.

W konkursie ocenianie będą spoty, których motywem przewodnik będzie zachęcenie mieszkańców województwa kujawsko-pomorskiego do głosowania 26 maja 2019 r. w wyborach do Parlamentu Europejskiego. Uczestnik może zgłosić do Konkursu jeden spot trwający maksymalnie 60 sekund; każdy spot powinien zawierać stały element w postaci zdania "Głosuję 26 maja w wyborach do Parlamentu Europejskiego bo…" i jego twórczego uzasadnienia.

Jak istotne są kampanie profrekwencyjne pokazują dane o frekwencji w ostatnich wyborach europejskich w 2014 r. W Polsce wyniosła ona 23,83 proc. Niższą odnotowano jedynie na Słowacji (13,05 proc.) i w Czechach (18,2 proc.). Dla porównania w całej Unii Europejskiej było to 42,61 proc, a w Belgii 89,64 proc.

Własną kampanię profrekwencyjną prowadzi Parlament Europejski pod hasłem "Tym razem głosuję". Kampania jest apolityczna, nie wspiera żadnej partii czy ruchu politycznego ani kandydatów, ale promuje znaczenie wyborów i rolę Parlamentu Europejskiego jako jedynej instytucji Unii Europejskiej wybieranej bezpośrednio przez obywateli.

js/
 

PLIKI COOKIES

Ta strona korzysta z plików cookie. Sprawdź naszą politykę prywatności, żeby dowiedzieć się więcej.